divendres, 5 de maig del 2017

Explica què t'ha sorprès del joc del beto

EXPLICA QUÈ T'HA SORPRÈS DEL JOC:

MATERIALS:
  • Dos pals d’un metre aproximadament
  • 6 rametes d’olivera o qualsevol altra arbre d’uns 30 cm de llarg
  • Un tap de suro gran, de 15 a 20 cm d’ampla
JUGADORS: 4, dos per equip.
ESPAI DE JOC: zona plana, millor de terra, d’uns 10 o 15 metres de llargada
EXPLICACIÓ:
  • Es posa un membre de cada equip a una banda del terreny de joc –a uns 5 metres de distància-.
  • A cada extrem d’aquest terreny es munta una mena de “tenda d’indis” o piràmide  amb 3 branquetes d’arbre.
  • S’inicia el joc quan un equip que té el suro el llança contra la part oposada del camp intentant tombar la “tenda d’indis”. Allí, però, hi ha un membre de l’equip contrari amb un pal llarg i intentarà evitar-ho picant el suro i fent-lo anar el més lluny possible. Si ho aconsegueix aleshores ell i el seu company poden córrer d’un costat a altre i intercanviar el seu lloc. Si ho aconsegueixen guanyen un punt. De fet poden fer tants canvis de lloc com vulguin evitant, sempre, que algú de l’equip contrari tingui temps de llançar el suro i fer caure la piràmide. En el moment que es aconsegueix fer caure la piràmide s’intercanvien els papers.
Pau Fortunyo
El que més m’ha sorprès d’aquest joc són els materials que utilitzaven per jugar-hi, llavors el que també m’ha sorprès ha sigut la facilitat per entendre el joc.
Jordi Rius
És un joc molt divertit per a jugar amb un grup reduït d’amics. El que més m’ha sorprès és que per jugar a aquest joc no es necessita un material difícil de trobar i pot ser un joc idoni per jugar en qualsevol indret.
Héctor Garcia
Una de les principals coses que m’ha sorprès ha sigut el material que es fa servir per jugar-hi; el tap de suro gran que es fa servir per enderrocar als tres pals que formen una cabaneta o el pal que fas servir per picar a terra i tirar el tap. El nom del joc també, un nom ben curiós: beto. Tampoc m’hagués imaginat que fos un joc del Portugal. I per últim però no més important, la manera de jugar, és molt curiós la funció que tenien els pals, com si fossin pals de hoquei.
Anna Estivill
M’ha sorprès que en aquest joc, per a poder guanyar, es tenia que tirar la “torre” de pals amb un disc de suro. També que es juga amb uns pals una mica torçats i un disc de suro que al principi, ningú sabia que era. A part que tota l’estona teníem que picar amb el pal a terra, perquè si deixàvem de picar, ens podien destruir la “torre” de pals. Finalment, em va sorprendre que teníem que anar corrents d’un costat a l’altre per a picar a terra (que és així com es fan els punts) fins que les parelles contràries tinguin el suro, llavors ja no ens movíem de lloc, però teníem que seguir picant. El joc del Beto m’ha encantat, m’ha semblat molt original i molt diferent. M’ha sorprès el fet de que els materials necessaris per a jugar a aquest joc siguin tan senzills d’aconseguir com un tros de suro i un pal, és per això que m’ha sorprès d’haver-m’ho passat bé amb un joc tan senzill com aquest.
Sira Bages
D’aquest joc m’ha sorprès com es juga, perquè és un joc que no coneixia. Però el que m’ha sorprès més ha estat els materials amb que es juga, perquè nosaltres quasi sempre juguem amb materials de plàstic i en canvi és un joc on tots els materials són naturals. El suro m’ha estranyat veure’l tant gruixut perquè els que nosaltres veiem més són els pocs gruixuts. És molt divertit i passes una  estona agradable.
Clara Serra
Personalment el joc m’ha agradat molt. Però el que més m’ha sorprès ha sigut la manera de jugar-hi. En això em refereixo a que a més de fer servir estics d’hoquei fan servir uns pals rodons i en comptes de fer servir un disc o una pilota fan servir un tros de suro.
Anaïs Giralt 
El que més m’ha sorprès d’aquest joc es que utilitzant uns materials molt senzills de trobar un grup de persones s’ho poden passar molt bé. El que més costava del joc era muntar la cabaneta amb els pals.
Nera Ayala
M’ha sorprès molt el que s’assembla al hoquei, es podria dir que és semblant però fet amb elements naturals. També he trobat interessant les muntanyetes de tronquets que feien de porteria i la “pilota” de suro, era molt original. Total que m’ha agradat molt i he vist que la gent d’altres països també juga a jocs xulos.
Víctor Miguel
Podeu recordar com es juga a través d'aquest vídeo:

 
O d'aquest altre:
 Data límit: 10/05/2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada